HR Business Partner till Ambea

HR Business Partner till Ambea – en positiv och affärsdriven teamplayer!
Vill du ha en central roll där du verkligen gör skillnad och får vara en nyckelspelare i ett större HR-team? Brinner du för att stötta chefer och driva HR-arbetet framåt i en spännande och föränderlig miljö? Då kan rollen som HR Business Partner hos Ambea vara din nästa utmaning!

Hos oss får du möjligheten att arbeta i en organisation där människor står i fokus. Vi skapar en positiv skillnad i människors liv – både för våra omsorgstagare och för våra medarbetare. Här blir du en del av ett engagerat och kunnigt HR-team där vi har en familjär och varm kultur.

"Som HR Business Partner hos oss känner man verkligen att man gör skillnad! Det händer mycket på Ambea, och för dig som gillar att jobba operativt med kvalificerat chefstöd är den här rollen perfekt. Vi har ett starkt samarbete i teamet och stöttar varandra i en öppen och prestigelös miljö." Pernille Ramirez, HR-chef och kanske din blivande chef?

Om Ambea
Ambea är ett av Nordens ledande omsorgsföretag med cirka 31 000 medarbetare. På våra cirka 950 enheter runt om i Skandinavien skapar vi ett bättre liv för varje omsorgstagare. Vår verksamhet omfattar:

Vardaga – äldreomsorg, Nytida – stöd vid funktionsnedsättning och psykosocial problematik, Klara – vårdbemanning, Lära – utbildningar

Vi strävar efter att vara kvalitetsledande och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget.

Ditt uppdrag

Som HR Business Partner är du ett viktigt, konsultativt stöd för chefer inom din region eller sektor. Du arbetar både operativt och strategiskt och deltar i flera ledningsgrupper. Större delen av kontakten sker via teams, vårt ärendehanteringssystem och telefon.

I rollen får du vara med och realisera vår HR-strategi med fokus på ledarskap, medarbetarupplevelsen, proaktivitet och datadrivet beslutsfattande.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:

  • Stötta och coacha chefer i operativa HR-frågor (t.ex. personalärenden, avtalstolkning, arbetsmiljö och ledarskap)
  • Uppföljning och analys av HR-nyckeltal för att skapa datadrivna insikter
  • Driva och utveckla HR-processer och initiativ inom organisationen

Vårt HR-team

Du blir en del av ett härligt HR-team bestående av erfarna och kunniga kollegor. Här hittar du HR Business Partners, Rehabspecialist, Arbetsmiljöstrateg, Specialist Comp & Ben, Hr-admnistratör och Förhandlingschef. Vi jobbar tillsammans för att skapa bästa möjliga stöd inom gruppen och till våra chefer.

Vem är du?

För att lyckas och trivas i rollen ser vi gärna att du:

  • Har bred erfarenhet inom HR och är trygg i individärenden samt fackliga förhandlingar
  • Har erfarenhet från en personalintensiv verksamhet med både tjänstemän och kollektivanställda
  • Har god affärsmässig förståelse och gillar att arbeta datadrivet med HR-nyckeltal
  • Är en driven, prestigelös och förtroendeingivande person
  • Trivs i en föränderlig miljö och tycker om att utveckla arbetssätt och processer

Vi arbetar utifrån våra värderingar: respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Känner du igen dig? Då vill vi gärna träffa dig!

Ansökan

Låter detta som rätt utmaning för dig? Skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att lära känna dig!

Vi erbjuder

• Ledarskapsutbildade chefer – samtliga chefer går vårt ledarprogram.
• Karriär- och utvecklingsmöjligheter – vårt mål är att 7 av 10 personer ska kunna internrekryteras till chefs- eller specialistroller.
• Utbildning via vår egna utbildningsorganisation Lära – t ex att leda utan att vara chef, utbildning för dig som ska utbilda andra, rehabilitering, arbetsrätt, utvecklingssamtal och arbetsmiljö.

Vi har självklart även kollektivavtal, förmånsportal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag.

Om oss
Vi sitter i nya lokaler på Röntgenvägen 3 med närhet till kommunikationer i Sundbybergs centrum. Du kan läsa mer om de nya lokalerna här.

Vi ses kontinuerligt i trevliga sammanhang såsom afterwork, fester, alzheimerloppet och andra tillfällen. Vi har omsorgstagare som praktiserar på vårt huvudkontor med allt ifrån administration till facility management för att få möjlighet till utveckling.

Alla chefer genomgår ett gediget ledarskapsprogram där syftet är att skapa ett gemensamt språk och syn på ledarskap. Vi vill ha ledare som är ansvarstagande, skapar tydlighet och delaktighet, coachar, ger och tar emot feedback, är prestigelösa och affärsmässiga.

Övrigt
Anställningsform: Tillsvidare som inleds med provanställning
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning
Tillträdesdag: enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 8 april 2025
Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning
För mer information kontakta: Ann Jansson | ann.jansson@ambea.se
Razan Ahmad | razan.ahmad@ambea.se

Facklig kontakt: Vision, Magnus Sällström, vision@ambea.se

Ansökan
Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.

Ansök nu

Information

  • Arbetsgivare: Ambea
  • Plats: Solna
  • Anställningsgrad: Heltid
  • Kategori: HR & Personal
  • Sista ansökningsdag: Löpande

Påminn mig senare

Inte tid att ansöka nu? Lugn, vi skickar ett mail och påminner dig innan sista ansökningsdatum.

Genom att klicka "påminn mig" så godkänner du att dina uppgifter lagras enligt vår Integritets policy