Platschef till Bodén & Lindeberg
Bodén & Lindeberg söker nu en Platschef med ansvar för produktion, lager och logistik till sitt moderna logistikcenter i Kungsängen. I denna operativa ledarroll leder du ett självgående team och ansvarar för effektiva arbetsflöden inom lager och logistik. Du kommer mestadels att utgå från detta logistikcenter i Kungsängen, men även från huvudkontoret i Danderyd. Om du är en driven och prestigelös ledare som gärna kavlar upp ärmarna och är delaktig i det dagliga arbetet, är detta tjänsten för dig!
Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Bodén och Lindeberg.
Om företaget
Bodén & Lindeberg är ett svenskt familjeägt livsmedelsföretag i fjärde generationen och en ledande importör av ingredienser till den nordiska livsmedelsindustrin. Sedan 1862 har de försett marknaden med smaker från hela världen. Med kontor i Danderyd och ett logistikcenter i Kungsängen, där de bland annat maler och blandar kryddor, säkerställer de hög kvalitet genom hela värdekedjan.
Bodén & Lindeberg brinner för att skapa smakupplevelser och förse industrin, bagerier och grossister med noggrant utvalda kryddor, nötter, fröer och torkad frukt. Med över 160 års erfarenhet och en stark passion för goda smaker är Bodén & Lindeberg det självklara valet för naturliga smakupplevelser från hela världen. Läs mer här .
Arbetsuppgifter
Som Platschef med ansvar för produktion, lager och logistik hos Bodén & Lindeberg har du en bred och operativ ledarroll. Du ansvarar för den dagliga driften vid logistikcentret i Brunna, Kungsängen, och leder ett kompetent och självgående team på fyra personer. Genom ditt ledarskap säkerställer du smidiga arbetsflöden och effektiva processer inom lager, logistik och produktion. Du rapporterar direkt till VD.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Planera, leda och fördela det dagliga arbetet på lagret och i produktionen.
Säkerställa kvalitet, livsmedelssäkerhet och efterlevnad av rutiner.
Ansvara för arbetsmiljö och säkerhet samt driva förbättringsarbete.
Hantera transporter, frakter och logistikoptimering.
Driva projekt för effektivisering och anpassning till nya lagkrav.
Medverka i implementering av nytt affärssystem (Business Central)
Ansvara för budget, KPI:er och rapportering till ledningsgruppen.
Som en del av Bodén & Lindebergs ledningsgrupp får du möjlighet att påverka verksamheten strategiskt samtidigt som du är närvarande i det dagliga arbetet. Rollen kräver en operativ ledare som är närvarande i det dagliga arbetet och har en god förståelse för lager- och logistikprocesser, gärna med insikt i produktion och kvalitetsarbete. Du kommer mestadels att utgå från det moderna logistikcentret i Kungsängen som stod klart 2020, men även från huvudkontoret i Danderyd.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Teknisk utbildning, exempelvis gymnasie- eller högskoleingenjör, eller motsvarande.
Minimum 3 års arbetslivserfarenhet inom logistik- och lagerledning i ett producerande företag helst livsmedelsföretag, läkemedelsföretag eller liknande.
Erfarenhet av att förhandla med leverantörer.
Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Meriterande erfarenhet
Erfarenhet av kvalitetsarbete och bakgrund inom produktion.
Erfarenhet av personalansvar.
Data- och systemvana inom BC (Business Central) och NAV (Navision).
Erfarenhet av att arbeta med ständiga förbättringar och Lean.
Du trivs i en liten och agil organisation där du kan fatta snabba beslut och där ditt arbete har en direkt påverkan. Som ledare brinner du för att utveckla dina medarbetare genom motivation, engagemang och coaching. Du är driven och ansvarstagande, och du har en ständig vilja att förbättra både dig själv och verksamheten. Du är lyhörd, har en god förmåga att kommunicera och informera effektivt, och du samarbetar bra med alla. I ditt dagliga arbete är du van vid att involvera och driva dina kollegor och medarbetare när det behövs. Du är strukturerad och organiserad och har lätt för att prioritera för att säkerställa leveranser. Du tar stort ansvar för dina prestationer och ser till att uppsatta mål uppnås.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Logistikcenter i Brunna, Kungsängen / Huvudkontoret i Danderyd
Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Bodén och Lindeberg.
Om företaget
Bodén & Lindeberg är ett svenskt familjeägt livsmedelsföretag i fjärde generationen och en ledande importör av ingredienser till den nordiska livsmedelsindustrin. Sedan 1862 har de försett marknaden med smaker från hela världen. Med kontor i Danderyd och ett logistikcenter i Kungsängen, där de bland annat maler och blandar kryddor, säkerställer de hög kvalitet genom hela värdekedjan.
Bodén & Lindeberg brinner för att skapa smakupplevelser och förse industrin, bagerier och grossister med noggrant utvalda kryddor, nötter, fröer och torkad frukt. Med över 160 års erfarenhet och en stark passion för goda smaker är Bodén & Lindeberg det självklara valet för naturliga smakupplevelser från hela världen. Läs mer här .
Arbetsuppgifter
Som Platschef med ansvar för produktion, lager och logistik hos Bodén & Lindeberg har du en bred och operativ ledarroll. Du ansvarar för den dagliga driften vid logistikcentret i Brunna, Kungsängen, och leder ett kompetent och självgående team på fyra personer. Genom ditt ledarskap säkerställer du smidiga arbetsflöden och effektiva processer inom lager, logistik och produktion. Du rapporterar direkt till VD.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Planera, leda och fördela det dagliga arbetet på lagret och i produktionen.
Säkerställa kvalitet, livsmedelssäkerhet och efterlevnad av rutiner.
Ansvara för arbetsmiljö och säkerhet samt driva förbättringsarbete.
Hantera transporter, frakter och logistikoptimering.
Driva projekt för effektivisering och anpassning till nya lagkrav.
Medverka i implementering av nytt affärssystem (Business Central)
Ansvara för budget, KPI:er och rapportering till ledningsgruppen.
Som en del av Bodén & Lindebergs ledningsgrupp får du möjlighet att påverka verksamheten strategiskt samtidigt som du är närvarande i det dagliga arbetet. Rollen kräver en operativ ledare som är närvarande i det dagliga arbetet och har en god förståelse för lager- och logistikprocesser, gärna med insikt i produktion och kvalitetsarbete. Du kommer mestadels att utgå från det moderna logistikcentret i Kungsängen som stod klart 2020, men även från huvudkontoret i Danderyd.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Teknisk utbildning, exempelvis gymnasie- eller högskoleingenjör, eller motsvarande.
Minimum 3 års arbetslivserfarenhet inom logistik- och lagerledning i ett producerande företag helst livsmedelsföretag, läkemedelsföretag eller liknande.
Erfarenhet av att förhandla med leverantörer.
Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Meriterande erfarenhet
Erfarenhet av kvalitetsarbete och bakgrund inom produktion.
Erfarenhet av personalansvar.
Data- och systemvana inom BC (Business Central) och NAV (Navision).
Erfarenhet av att arbeta med ständiga förbättringar och Lean.
Du trivs i en liten och agil organisation där du kan fatta snabba beslut och där ditt arbete har en direkt påverkan. Som ledare brinner du för att utveckla dina medarbetare genom motivation, engagemang och coaching. Du är driven och ansvarstagande, och du har en ständig vilja att förbättra både dig själv och verksamheten. Du är lyhörd, har en god förmåga att kommunicera och informera effektivt, och du samarbetar bra med alla. I ditt dagliga arbete är du van vid att involvera och driva dina kollegor och medarbetare när det behövs. Du är strukturerad och organiserad och har lätt för att prioritera för att säkerställa leveranser. Du tar stort ansvar för dina prestationer och ser till att uppsatta mål uppnås.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Logistikcenter i Brunna, Kungsängen / Huvudkontoret i Danderyd
Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!