Servicedesk till vår kund i Malmö
Är du en person som drivs att ge professionell service och har en god teknisk förståelse? Har du ett intresse för IT och vill arbeta på ett företag som erbjuder stora möjligheter att växa och utvecklas såväl i din roll som på företaget? Då är detta tjänsten för dig!
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 3 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos vår kund. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Om företaget
Mer information ges under intervjun.
Arbetsuppgifter
I din roll som Servicedeskmedarbetare tar du emot ärenden från kunder via telefon och e-post. Du jobbar utifrån ett ärendehanteringssystem där du hjälper kunder med frågor som rör Active Directory, Azure, Microsoft 365 samt klientfrågor gällande både PC och Mac. Frågorna kan exempelvis beröra användar-, felsöknings- eller behörighetsfrågor.
• Ta emot inkommande ärenden via e-post och telefon
• Registrera och följa upp ärenden i ärendehanteringssystemet ServiceNow
• Felsöka och avhjälpa problem hos kunder både med hjälp av kunskapsartiklar och egen efterforskning
• Återkoppla och informera kunder om status på deras ärenden
• Dokumentera och rapportera avslutade ärenden
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Avslutad gymnasial utbildning
• IT-intresse
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska
• Erfarenhet från service / support / helpdesk / servicedesk är meriterande
För att passa i rollen som servicedeskmedarbetare ser vi att du är en serviceinriktad och kommunikativ person som trivs med att hjälpa andra och är trygg i kontakten med kunder. Då du kommer ingå i ett team där ni hjälper varandra är det vidare viktigt att du har god samarbetsförmåga och ställer upp för dina kollegor vid behov. Slutligen tror vi att du är lösningsorienterad och har ett intresse och driv för att lära dig mer om IT.
Övrig information
Start: Omgående
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdatum är 2025-04-20.
#Brillante
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 3 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos vår kund. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Om företaget
Mer information ges under intervjun.
Arbetsuppgifter
I din roll som Servicedeskmedarbetare tar du emot ärenden från kunder via telefon och e-post. Du jobbar utifrån ett ärendehanteringssystem där du hjälper kunder med frågor som rör Active Directory, Azure, Microsoft 365 samt klientfrågor gällande både PC och Mac. Frågorna kan exempelvis beröra användar-, felsöknings- eller behörighetsfrågor.
• Ta emot inkommande ärenden via e-post och telefon
• Registrera och följa upp ärenden i ärendehanteringssystemet ServiceNow
• Felsöka och avhjälpa problem hos kunder både med hjälp av kunskapsartiklar och egen efterforskning
• Återkoppla och informera kunder om status på deras ärenden
• Dokumentera och rapportera avslutade ärenden
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Avslutad gymnasial utbildning
• IT-intresse
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska
• Erfarenhet från service / support / helpdesk / servicedesk är meriterande
För att passa i rollen som servicedeskmedarbetare ser vi att du är en serviceinriktad och kommunikativ person som trivs med att hjälpa andra och är trygg i kontakten med kunder. Då du kommer ingå i ett team där ni hjälper varandra är det vidare viktigt att du har god samarbetsförmåga och ställer upp för dina kollegor vid behov. Slutligen tror vi att du är lösningsorienterad och har ett intresse och driv för att lära dig mer om IT.
Övrig information
Start: Omgående
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdatum är 2025-04-20.
#Brillante