Medicinsk vårdadministratör/adm chefsstöd, Adolfsbergs vårdcentral
Adolfsbergs vårdcentral ligger i södra delen av Örebro stad. I vårt upptagningsområde finns växande villabebyggelse och omkringliggande landsbygd. Vår stabila bemanning utgörs av cirka 55 personer som tillsammans skapat en arbetsplats med god stämning. Vi strävar hela tiden efter utveckling - både för individen och verksamheten.
Om jobbet
Arbetsuppgifterna innefattar sedvanligt arbete som medicinsk vårdadministratör så som medicinsk dokumentation, patientadministration och posthantering, receptionsarbete ingår. Samordnande funktion för övriga medicinska vårdadministratörer.
I arbetsuppgifter som administrativt chefsstöd ingår bl a uppgifter som schemaplanering för utvalda yrkesgrupper, lägga tidböcker i Cosmic, hantera och kalla från väntelista, planering av introduktion och schema för hyrläkare och studenter, skriva minnesanteckningar vid möten, diarieregistrering, delta i semesterplanering. Det finns en flexibilitet till hemarbetet när så är lämpligt.
Kvalifikationer
Utbildning som medicinsk vårdadministratör. Du bör ha ett generellt IT-intresse och ha lätt för att skapa bra möten med såväl patienter som kollegor. Att bidra i verksamhetens utvecklings- och förändringsprojekt ser du som en naturlig del av ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Ansökan
Intervjuer kan ske fortlöpande under ansökningstiden.
Ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju.
Om du är eller tidigare varit anställd i Region Örebro län kommer vi ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.
Kontroll av registerutdrag från Polismyndigheten kan komma att ske enligt aktuell lagstiftning.
Vi krigsplacerar våra tillsvidareanställda och i vissa fall även visstidsanställda. Läs mer om vad det innebär.
Upplysningar
Vårdcentralschef Mia Lindmark
019-602 29 03
Vision Eva Larsson
019-602 23 74
Om tjänsten
Ansök senast: 2025-03-16
Ort: Örebro
Ref nr: HoS:2025:216