Customer Success Manager till Coursio i Stockholm City

Är du en stjärna på att utveckla kundrelationer? Trivs du med att driva kundrelaterade projekt? Vill du arbeta med innovativa företag i en kreativ arbetsmiljö mitt i centrala Stockholm? Då är detta en tjänst för dig! I arbetet hjälper du kunder att bli framgångsrika genom användningen av företagets unika produkt inom utbildningar online.
Varmt välkommen med din ansökan!

Dina ansvarsområden

Du arbetar tillsammans med företagets grundare i den löpande verksamheten och är ansvarig för det som kommer göra att bolaget tar nästa steg - dvs hur företagets kunder skalar sina intäkter via företagets plattform.

Du kommer att ansvara för utveckling av samarbetet med samtliga av företagets samtliga kunder, där du hjälper kunderna att bli så framgångsrika som möjligt i användningen av företagets produkt. Det innebär ett samarbete med i princip alla i teamet internt, samt ett arbete nära både kunder och produkten.

Arbetsuppgifter

Du kommer till exempel att:
• Etablera och utveckla relationen med befintliga kunder t e x genom strategiarbete, affärsanalyser och kontinuerliga kunduppföljningar
• Introducera och utbilda kunder i hur man bäst arbetar med produkten
• Leda supportarbetet för både dina kunder och slutanvändare, vilket innefattar kontakter med utvecklingsteamet internt angående tekniska frågor från användare
• Ansvara för rapportering, analyser, uppföljning och budgetering för dina kunder
• Driva kundrelaterade projekt, te x projektleda och ge stöd i produktionen av utbildningar.

Kvalifikationer och personliga egenskaper

Vi söker dig som har minst gymnasium samt en påbyggnadsutbildning inom projektledning, försäljning eller ekonomi. Du har minst två års erfarenhet från en kundorienterad och affärsdrivande roll, exempelvis som kundansvarig eller projektledare. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.

Som person är du en lagspelare med en god kommunikativ förmåga. Du är lösningsorienterad och driven. Du tar ansvar för ditt arbete och har förmåga att strukturera och planera ditt arbete. Du är en stjärna på att utveckla relationer/samarbeten med kunder och brinner för att skapa nya affärsmöjligheter för kunderna och se deras affär växa.

Om Coursio

Vi driver marknaden kring ett världsunikt fenomen "EduCommerce" - hur man skapar en skalbar affär kring utbildning online!

Coursio är en "start-up" med ett tight och litet team som kommit långt och har en stabil plattform men inte ännu nått sin fulla potential. Vi sitter centralt i Stockholm och kundbasen inkluderar några av Sveriges- och Europas ledande förlag som Bonnier, Egmont och Aller samt utbildningsföretag och influencers.

Vi tror på en värld där vem som helst kan lära sig vad som helst, var som helst och när som helst. Tillsammans med våra kunder vill vi demokratisera utbildning och förenkla kunskapsdelning världen över. Utbildning utan gränser, helt enkelt!

Med enkelhet och mobilitet som ledord skapar Coursio nya möjligheter att distribuera och interagera kring utbildande innehåll. Vi har över 15 års erfarenhet inom online utbildning och sedan starten 2011 har både små företag, skolor och enskilda experter spridit sin kunskap med vår plattform. Det har hjälp dem att skapa en mer fokuserad verksamhet, hitta nya inkomstkällor, nå nya målgrupper – all samtidigt som de gör lärande roligare.

Vi tror på att demokratisera utbildning och ge alla möjligheten att sprida sin kunskap till andra. Vi förändra online-utbildning i grunden – för alltid. Precis som WordPress har förändrat hela förlagsbranschen. Enkelhet är nyckeln till vår framgång och det genomsyrar allt vi gör – från digital utveckling och design till vardagliga uppgifter

Ansök nu

Information

  • Företag: Poolia
  • Plats: Stockholm
  • Omfattning: Heltid
  • Kategori: Utbildning
  • Utgår om: Löpande

Påminn mig senare

Inte tid att ansöka nu? Lugn, vi skickar ett mail och påminner dig innan sista ansökningsdatum.

Genom att klicka "påminn mig" så godkänner du att dina uppgifter lagras enligt vår Integritets policy