Ekonomiassistent/Försäljningsassistent - Länstrafiken

Ekonomiassistent/Försäljningsassistent till länstrafiken, Region Kronoberg

Till länstrafikens marknads- och försäljningsavdelning söker vi en vikarie till tjänsten som ekonomiassistent / försäljningsassistent. Tjänsten är på 60% under 2 månader med eventuellt möjlighet till förlängning och utökning av tjänstgöringsgrad.

Arbetsuppgifter

Tjänsten som försäljningsassistent är en administrativ tjänst med varierande och flexibla arbetsuppgifter. I tjänsten ingår bland annat följande arbetsuppgifter:

  • fakturering
  • mottagande av beställningar av Resekort från myndigheter, kommuner, skolor etc. och utskick av beställningar
  • kontakt utåt mot flera olika organisationer
  • ansvar för utskick till entreprenörer, försäljningsställen m.fl. samt sköta kundregister och adressregister
  • Iöpande administrativt arbeteplanering, förberedelser och genomförande av event och mässor

Tjänsten innebär mycket kontakt med andra såväl internt som externt, vilket kräver att du som person har god social kompetens och är bra på att kommunicera med andra. Du har lätt för att samarbeta i team, men kan även arbeta självständigt och är van vid att arbeta mot deadlines. Du har en god administrativ vana och är mån om att arbeta med hög noggrannhet och god struktur. Vidare är du ansvarsfull, serviceinriktad, flexibel och positiv.

Arbetet utförs i ett nära samarbete med övriga på marknads- och försäljningsavdelningen och framförallt kommer du jobba nära och fungera som back-up till vår andra försäljningsassistent.

Vi söker dig som:

  • har en dokumenterad ekonomi- och/eller administrativ utbildning på minst gymnasienivå
  • har minst 3 års erfarenhet inom ekonomi och då främst av fakturering och bokföring
  • innehar goda IT-kunskaper och är bra på Office paketet, framförallt Excel, och har lätt för att sätta samman rapporter och presentationer med hjälp av Office paketet
  • har mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
  • har körkort för bil

Om Jurek:

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Detta är ett konsultuppdrag med omgående start - vilket betyder att du kommer vara anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning, men arbeta ute hos vår kund. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Karin Thorstensson på karin.thorstensson@jurek.se. Ansök på www.jurek.se

Ansök nu

Information

  • Företag: Jurek
  • Plats: Växjö
  • Omfattning: Heltid
  • Kategori: Ekonomi
  • Utgår om: 30 dagar

Påminn mig senare

Inte tid att ansöka nu? Lugn, vi skickar ett mail och påminner dig innan sista ansökningsdatum.

Genom att klicka "påminn mig" så godkänner du att dina uppgifter lagras enligt vår Integritets policy