Trött på sälj/innesälj/mötesbokning? Här finns motiverande jobb!

Vår kund söker nu dig som har stor vana av att arbeta med telefonen som främsta verktyg men inte längre vill arbeta som mötesbokare eller liknande. Istället tror vi du söker ett självgående och utvecklande jobb. Tjänsten är hos ett stort internationellt företag och starten är omgående - ansök därför direkt och glöm inte att vara tydlig i din motivering hur du arbetat med telefonen och kundkontakt tidigare

OM TJÄNSTEN

Jobbet hos vår kund är som talent sourcer. Som talent sourcer arbetar du med de tidiga skedena av rekryteringsprocessen.

Detta betyder att du:

  • söker efter kandidater som matchar kravprofilen för en specifik tjänst.
  • ringer upp dessa och informerar om/säljer in tjänsten
  • bokar in intervjuer mellan kandidaten och rekryterande chef alternativt rekryterare.

Detta innebär att du som trivs i rollen är servicemedveten och har en affärsförståelse som ger dig förståelse för bakgrunden till varför en rekrytering genomförs och hur detta bidrar till organisationens större mål.

Du erbjuds
  • En fot in på ett stort företag som ser långsiktigt på detta och för rätt person kan tjänsten leda till fast anställning hos vår kund.

  • Meriterande erfarenhet och möjlighet att lära dig från samarbete med seniora kollegor inom rekrytering.

  • En dedikerad konsultchef i Per Carnestedt som efter rekryteringsprocessen följer med under uppdraget.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Som talent sourcer kommer du arbeta självständigt i en roll där du (efter introduktion) till stor del kommer få utveckla och bygga upp en egen struktur för ditt arbete. Dina dagar kommer bland annat bestå av att:

  • Delta på kravprofilsmöten för att få insikt i rekryteringsprocessen och dess mål.

  • Söka på LinkedIn och andra kanaler efter lämpliga kandidater för vår kunds aktuella rekryteringsprocesser.

  • Bygga en struktur för hur ni strukturerar upp sammanställningen av lämpliga kandidater i företagets system och/eller i Excel.

  • Genomföra de tidiga delarna av rekryteringsprocessen (bland annat ringa och på insäljande sätt presentera tjänsten för kandidaten, stämma av intresse och bjuda in kandidaterna till intervju/första möte med företagets chefer.

VI SÖKER DIG SOM

För den här tjänsten kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ambitioner inför tjänsten. Rätt person för den här tjänsten söker en långsiktig arbetsplats där du får ta dina tidigare erfarenheter, kombinera det med företagets existerande arbetssätt och forma ditt och företagets framtida arbetssätt.

Dessutom ser vi att du: * Har minst 3 års tidigare erfarenhet från roller där du sitter mycket i telefon och vill ta nästa steg. * Behärskar både svenska och engelska mycket väl i tal och skrift då båda språken förekommer i tjänsten.

Som person är du: * självgående * relationsskapande * driven och har affärsförtåelse * service minded

Övrig information
  • Start: omgående

  • Omfattning: heltid

  • Placering: centrala Stockholm

  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Information

  • Företag: Academic Work
  • Plats: Stockholm
  • Omfattning: Heltid
  • Kategori: Försäljning
  • Utgår om: Löpande

Påminn mig senare

Inte tid att ansöka nu? Lugn, vi skickar ett mail och påminner dig innan sista ansökningsdatum.

Genom att klicka "påminn mig" så godkänner du att dina uppgifter lagras enligt vår Integritets policy